Dag Brazilie, hallo Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes en Ilse - WaarBenJij.nu Dag Brazilie, hallo Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes en Ilse - WaarBenJij.nu

Dag Brazilie, hallo Argentinie

Blijf op de hoogte en volg Marloes en Ilse

21 September 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Beste lezer(res),

Na over volle dagen in Rio moest er natuurlijk ook uitgerust worden. Vanuit Rio zijn we met een bus naar Paraty gegaan. Paraty is een klein rustig stadje aan de kust ten westen van Rio. Een erg groot verschil met Rio. Paraty is een beetje te vergelijken met Heusden.Het is een oud stadje met mooie kleine steegjes en gezellige terrasjes. Het meest opvallende hier is de bestrating. Dan verdiend Heusden de award voor best begaanbare wegen voor rolstoelgebruikers.
We hebben een dag een jeeptour gedaan. Tijdens deze tour ga met je met een jeep naar verschillende kleine watervallen in de omgeving van Paraty. Onze chaffeur vroeg of hij onze muziek in de jeep mocht pluggen, natuurlijk. We hebben een stuk van de reis naar De Jeugd Van Tegenwoordig geluisterd, omdat hij vroeg naar Nederlandse hip-hop.
Bij het bezichtigen van de watervallen mocht je net zoals Tarzan en Jane met een touw slingeren en dan in het waterspringen. Onze chaffeur leek echt een Tarzan, maar helaas wij niet als Jane (om verschillende redenen die we liever voor onszelf houden)..
Op de volgende stop kon je van de rotsen afglijden het water in. Wauw wat de locals daar konden! Ze gleden met hun voeten de rotsen af wat er een super gaaf uitzag. Daarna was het onze beurt. Hiervan een kleine omschrijving: we leken wel witte, dikke, gillende, slomen, niksdurvende en op ons kont zittende mietjes. Maar het was erg leuk om te doen! Tijdens deze trip hebben we het nationale drankje Cachaça gedronken. In een Caipirinha (overheerlijke cocktail) is het verrukkelijk, maar puur is het sterk en niet te drinken.
Verder zijn we in Paraty naar een prachtig strand geweest in Trindade. De busreis er naartoe leek een beetje op de droomvlucht. Van laag naar hoog en van hoog naar laag door de bergen met veel verschillende mooie planten en bomen. Alleen was het geen geautomatiseerd systeem maar een buschauffeur die verantwoordelijk was voor de trip. Op een gegeven moment gingen we nog slomer als stapvoets en reden we aan het geluid te horen in z´n ´één´. We keken om ons heen, maar bleken de enige te zijn met verontruste gezichten. Eenmaal aangekomen was het de busreis waard. Een erg mooi en rustig strand.
In de avonden in Paraty zijn we met een paar locals wat gaan drinken op het terras wat erg gezellig was. Gelukkig had een van de jongens een auto, want om aangeschoten terug te lopen op deze stenen was een moeilijke opgaven geweest..

Vanaf Paraty zijn we doorgegaan via San Paulo naar Florianopolis. Van hostel naar hostel was 25 uur(!) reizen. Maar lange reizen was het zeker waard. Ons hostel lag op een kleine heuvel met als uitzicht de zee en het strand en met als kers op de taart elke dag een gratis Caipirinha. In het hostel hebben we een Engels meisje Sarah ontmoet waar we mee optrekken. In Florianopolis is een perfecte plaats voor surfers en mensen die willen chille op het strand. Dat hebben we nog ook het meest van de tijd gedaan.
Hier in Zuid-Amerika lopen er veel zwerfhonden op straat. Maar er is een speciale hond (voor Ilse).In al die dagen dat we in Florianopolis zijn geweest is hij ons gevolgd. Hij merkte gelijk dat Ilse een dierenvriend is en wilde bij elke keer bij haar op de strandlaken gaan zitten. Wat Ilse erg op prijs stelde (ahum). Elke keer als er ook maar een man naar ons keek (en dan vooral de donkere mannen) werd de hond helemaal gek en begon heel hard te blaffen naar de mannen. Dus ook als je net lekker aan het wegdoezelen was...
Zondag om 16.00 uur vertrokken we in gezeldschap van Sarah naar het busstation waar onze nachtbus om 18.00 uur zou vertrekken. Ruimschoots genoeg zou je zeggen, maar niet dus. Na precies 2.45 uur in de stadsbus te hebben gezeten hebben we hem dik gemist. Sarah: ´Yeah, I've got my girls back!'. Het voordeel hieraan was dat we tot en met Buenos Aires met Sarah konden reizen. Bij terugkomst geloofde het hostelpersoneel niet dat we in totaal 5 uur onderweg waren geweest. Maar had de chef gelukkig nog wat braziliaans eten voor ons bewaard.

De volgende dag de bus naar Iguazu wél gehaald. Bij aankomst hebben we gelijk de Braziliaanse kant van de watervallen bekeken. Erg mooi!
De dag erop zijn we naar Paraguay gegaan. Bij de grensovergang schrokken we van het grote verschil tussen Brazilie en Paraguay. Hier was de armoede goed te zien. We zijn daar naar de waterval geweest van Salto Del Rio Monday om vervolgens naar de 2 na grootste dam ter wereld te gaan genaamd Itaipu. Deze dam ligt percies tussen Brazilie en Paraguay. De dagtour hebben we afgesloten met een bezoek aan een shoppingcenter. Hier kregen we een sticker op ons shirt zodat ze goed konden zien dat we tourist waren (nou een blinde zou dat nog zien!! maar oke..).
De dag begonnen met lunch in Brazilie, geluncht in Paraguay en avondeten in Argentinie. (Dus gedag gezegd tegen het mooie land Brazilie).
In Argentinie zijn we gelijk goed begonnen met ieder een lekkere halve fles witte wijn. ´s Avonds hebben we om percies 00.00 uur de verjaardag van Sarah ingeluid met een nieuwe fles wijn.

De volgende dag naar de Argentijnse kant van de watervallen geweest. Hier kan je een boottochtje maken om heel dichtbij de watervallen te komen. Maar bij aankomst van het betaalpoortjes komen we erachter dat we precies 7 pesos missen (wel geteld 1,15 euro!). We hebben zo´n 10 minuten in alle hoeken en gaten van onze broekzakken en rugzakken gezocht om nog iets te vinden, maar tevergeefs.. Niks kunnen vinden. Tot de bewakers ons zo zielig blijkt te vinden dat hij ons de 7 pesos schenkt (zonder er iets voor terug te hoeven). En gelukkig maar.. wat een tochtje was dat! Zeiknat maar dol gelukkig kwamen we weer aan kant. De rest van de watervallen hebben we daarna bekeken wat echt fenomenaal was!

´s Avonds de nachtbus (van 20uur) gepakt naar Buenos Aires. Bij binnenkomst in de bus hebben we vreugdedanjes gemaakt bij het zien dat de plaatsen erg groot en luxe. En met dank aan de ober (ja die hadden we) kregen we 2 flessen wijn voor de reis mmmm.

Opvallende zaken en/of feiten:
- Als het reclame maken voor de partijen voor de verkiezingen hetzelfde gaat in Nederland als in Brazilie zou GroenLinks auto´s laten rondrijden met het liedje ´Groen als Gras-Acda en de Munnik' en de SP zou zwaaien met vlaggen met hun ' tomaat' erop;
- WC papier in de prullenbak gooien blijft moeilijk;
- Als het in de winter hier al 40 graden is hoe zou het er dan zijn in de zomer;
- Als Engelse iets niet durven nemen ze een shotje en zeggen ze; Dutch courage (Nederlandse moet);
- Warme witte wijn is smerig;
- De Brazilianen vragen je hier al snel ten huwelijk;
- Een Braziliaan kan 1,5 uur naast je zitten en niks zeggen om vervolgens aan een andere braziliaan te vragen om in het engels te vragen of je wilt zoenen met hem;
- Ilse is een echte dierenvriend;
- Sta je in je windstopper en harembroek tijdens het uitgaan, willen ze nog steeds met je zoenen;
- Ze denken hier dat we zussen zijn(?);
- Zien we er echt zo buitenlands uit?;
- We gaan Brazilie missen;
- De gratis wiskey smaakte voor geen meter in de nachtbus.

Nu zijn we klaar om de tango te zien en te gaan genieten in Buenos Aires.

Ciao!

• 22 September 2012 - 08:45

Anouk:

Mooi verhaal weer! Jullie drinken wel een hoop alcohol ;) Wanneer is het tijd voor de tango? Geniet ervan, de tijd vliegt! X

• 22 September 2012 - 08:55

Annick:

Wow!! Gaaf verhaal zeg, jullie vermaken je prima daar zo te zien en super mooie foto's van het mooie zuidamerika en het arme zuid amerika.. Gezellig dat je zo wat reismaatjes tegenkomt.. Geniet er van en heel veel plezier samen xx

• 22 September 2012 - 08:55

Annick:

• 22 September 2012 - 10:03

Nienke:

Hallooootjes!

Wat een mooi verhaal! Net alsof ik een boek lees! Fijn dat jullie het zo fantastisch hebben!
    Ik wil snel weer meer lezen, dus kom maar op met die verhalen!
    Daaag loessieee en doe je vriendin de groeten!!!!

Xx Nienke van de polletjes

• 22 September 2012 - 11:32

Marianne:

Hoi Marloes en Ilse. Klinkt heel avontuurlijk. De lenigheid van Jane hebben jullie niet echt nodig om de mannen te bekoren, begrijp ik. Een hond verbindt mensen! Jullie reizen veel 's nachts omdat er overdag veel te beleven valt?
    Martine en Daniëlle zijn vannacht vertrokken voor 3 weken Brasil! Een meet en greet zit er dus niet in. Veel plezier in Argentinië!
    De deefjes.

• 22 September 2012 - 18:40

Cedille En Robbert:

Wat heerlijk om jullie mooie verhalen te lezen!! Jullie genieten er goed van, ;-) heel veel plezier! Blijf vooral deze leuke komische verhalen typen! Wij genieten hier op een terrasje in utrecht van jullie fotos en verhalen! Knuffels Robbert en Cedille

• 22 September 2012 - 20:09

Myrte:

Wowww wat een leuk verhaal om te lezen, ik heb zoiets van oehhhh dit wil ik ook wel doen na mijn studie!! Geniet ervan nichhie en ilse!! Ik ben beniewd naar het volgende verhaal! En op facebook zag ik al vele jaloersmakende foto's! XXX en knuffel

• 23 September 2012 - 14:49

Hetty:

Geweldig, die verhalen. We zien het al helemaal voor ons en wat die mannen (trouwen) betreft
    die kun je beter links laten liggen in plaats van die hond (trouw). Nog héél véél plezier.

• 23 September 2012 - 16:55

Monique En Sebastiaan:

Hallo meiden,

Die hond, zo herkenbaar!!!!Nou meiden zo te lezen genieten jullie met volle teugen. Maak er wat van in BA en wie weet krijgen jullie wat tango pasjes onder de knie!

• 24 September 2012 - 15:05

Marielle Vd Hoven:

Hey meiden,

wat geweldig jullie reis! Wat een ervaringen!

Geniet er van en leer jullie vriendinnen straks ook maar de salsa en tango, leuke dansen!
    Veel plezier!

• 25 September 2012 - 17:50

Dieneke:

Nu jullie zien nog eens wat en beleven ook wat geniet van de prachtige natuur en pas goed op elkaar tot de volgende keer maar weer,groeten dieneke

• 28 September 2012 - 06:12

Vera Van Der Putten:

wauw klinkt echt supergaaf! Jullie maken echt veel mee. xx vera

• 28 September 2012 - 23:11

Suus En Pj:

Chicks!

Weer een hoop meegemaakt zo te lezen, klinkt goed allemaal!
    En foto's zijn ook tof! :)

Genieten daar!!!